Ronse internationaal

Ronse is een multiculturele stad, met een enorme rijkheid aan diversiteit. Je hoort er nu naast het Nederlands en het Frans al tal van andere talen vanover de hele wereld. Ronse heeft al veel internationale inwoners, maar is nog geen internationale stad. Daar willen we verandering in brengen. Ronse kan haar steentje bijdragen op internationaal vlak door zichzelf apartheidsvrij te verklaren, op te komen voor de vrede en banden aan te halen met andere steden over heel de wereld.

Wat wij willen

1. Ronse apartheidsvrij

• Ronse kan een duidelijk signaal brengen van solidariteit met het Palestijnse volk door zichzelf apartheidsvrij te verklaren.
  • Ronse verbind zich er hiermee toe nooit samen te werken met Israelische bedrijven of overheidsinstellingen die rechtstreeks betrokken zijn bij de bezetting, kolonisatie en apartheid in Palestina.

2. Een signaal voor de vrede

• Op 21 september, de Internationale Dag voor de Vrede, hijst Stad Ronse een vredesvlag en herdenkt het de slachtoffers van gewapende conflicten wereldwijd.

3. Ronse kent geen grenzen

• Huidige banden met onze zustersteden uitdiepen
  • Nieuwe internationale samenwerkingsakkoorden afsluiten